8 Şubat 2012 Çarşamba

Ramazanla Cülide


Ankarada kış aylarında yapılabilecek en güzel etkinlik sanırım tiyatro..Bir süredir afişlerde sürekli gördüğüm bu oyuna gitmeyi çok istiyordum.Sonunda haftasonu eşimle beraber gittik.Sahne,Gençlik Parkı içerisindeki BBT Salonu.Salon 350-400 kişilikti ve çok az boş yer vardı.Bu oyun hakkında o kadar çok haber ve afiş gördümki ,sanırım herkes benim gibi merak edip gelmiş olacak diye düşündüm kalabalığı görünce:)) Ama başkentlilerin tiyatroya yoğun bir ilgisi olduğunu da biliyorum aslında..
Ben oyunu çok beğendim.Müzikal olması benim için apayrı bir tat oldu.Oyunculardan Barut Osman lakaplı Mehmet Tahir İkiler ise bir numara bir oyunculuk sergiledi.Bir rol bir insana ancak bu kadar cuk oturabilirdi..Hem konusu hem de oyuncuların oyunculukları açısından doyurucu bir oyundu.Bu sebeple gitmek isteyenlere tavsiye ediyorum .Kısa süre sonra gösterimden kalkacak elinizi çabuk tutun:))
Yalnız nacizane uyarım ,önlerden yer almaya çalışın.Çok arkalarda çok olmasa da biraz ses sorunu yaşayabilirsiniz.İyi seyirler...




Yazar: erhan gökgücü
Yönetmen: erhan gökgücü
Reji Asistanı: ishak 2.tekgül, nurten helik, teoman tenikeci
Oyuncular: .kadir çöklü, hakan örge, nezife oğlakçıoğlu, serkan yaşar, şevket çetin, serkan bilgin, teoman tenikci, ishak 2.tekgül, abdullah gürel, nurten helik, gamze karababa özdemir, erdinç öcal, ünal pekel, iskender yılmaz, mehmet tahir ikiler, ömr faruk naz, azer can okutan, ramazan mert, onur gül, hakan özgenç, bayram tonoğlu, özlem ikiler, müzeyyen nalkesen, esra açkurt,beriye karabulut, hazal öztürk, başak hıdımoğlu, seda bozkurt, yasemin sağbaş, emrekaleci, salih aztekin, çağrı aygün, selçuk çapar, osman gülçam
Dekor Tasarım: emre kaleci
Işık Tasarım: erhan gökgücü
müzik beste: kemal günüç, piyano: osman kurtuluş - Klarnet:ceyhun anıl - Gitar: bayram
koçak - Perküsyon: özgür duranoğlu - Saksafon: Mehmet erdemli
 
OYUN KONUSU:
“Ramazan’la Cülide” müzikalinde, köyden kente göçmüş aralarında husumet bulunan Samantepeliler ile Ahırdağlıların hikayesi anlatılıyor. İki perdelik oyunda ekonomik sosyal ve kültürel yoksunlukların aslında birbirleriyle akraba olan bu iki toplumun husumeti ve çaresizliğini Barut Osman’ın nasıl sömürü aracı haline dönüştürdüğü trajikomik bir üslupla gösteriliyor. Ayrıca Ramazan ve Cülide arasında filizlenen imkansız aşk da birbirine düşman bu iki toplumun kısa süreliğine de olsa 'Biz neden düşmanız?' sorusuna cevap aramasına neden oluyor.
Müzik ve dans eşliliğinde oyuncuların performansıyla sergilenen oyun

Hiç yorum yok: