19 Ocak 2012 Perşembe

SON KİTAPLARIM

Okumak istediğim bir sürü kitap var aslında.Bunların bir kısmını blogta yayınlamamıştım .Ama en son okuduğum kitaplardan bahsetmek istiyorum..
Bu arada bu gidişle sanırım Mustafa Armağanın tüm kitaplarını okuyacağım..
Avrupanın 50 Büyük yalanı..
Bu kitapta aslında bildiğimizi sandığımız ama bilmediğimiz bir tarih bilgisiyle karşı karşıya olduğumuzu bir kez daha farkettim.Bize dayatılan tarihin tamamen Avrupanın ağzından yazılan tarih olduğunu anlamak için bu kitabı okumak gerektiğini düşünüyorum..
Kazım Karabekirin Gözüyle Yakın Tarihimiz--
1918-1922 yıllarına bir de Karabekirini anılarından bakmak gerçekten güzeldi..
Anılarının bir kısmı zamanında yakılıp yok edilmeye çalışılsa da elinde kalanlardan derledikleri bile tarih adına sevindirici ve umut verici..
Türkçe Ezan ve Menderes..
Arapça ezanın yasaklanıp türkçe ezan okunduğu yıllarda ,tanıklarından ağzından ,röportaj derlemesi şeklinde sunulan kitap gayet akıcı bir dile sahip.Ancak okurken bazı yerlerde gözyaşlarımı tutamadım :(((

Hiç yorum yok: