14 Mayıs 2012 Pazartesi

1 ÇİÇEK 2 TATLI :))

Selam selam selaaaaaaaaaaaaammmm...
İki tane tatlı yaptım peşpeşe ama paylaşmak nasip olmadı ..
Çatlardım paylaşmasam o yüzden çatlamadan hemen tatlılara geçeyim kısaca ...
İlki küçüklüğümün en çok sevilen tatlılarından:))
Ben bisküvili pastaları ,tatlıları çok severim ..
Annem de çok yapardı sağolsun.
Evlendikten sonra bi süre yaptım sonra peşini bıraktım bu tip tatlıların:))
Geçenlerde nette gezinirken gözüme takıldı ve bir canım çekti ki anlatamam ..
Hemen yapmam lazımdı ..
Ve kolları sıvadım ..
Anneme çekmiş bir huyum var ,o da hiçbir yemekte pastada ölçü kullanmamam ,herşeyim el kararıdır..
Ama seviyorum bu huyumu ,öyle ölçü yettimi tuttumu tutmadı mı derdim yok ,göz kararı koydum mu tamamdır.
Anacığım sağolsun ondan bana geçen en güzel şeylerden biri bu sanırım:)))
Yalnız sizin için ölçülü yazıyorum dikkattttt:))))
Gelelim tatlıya ..
Mozaik pasta tabiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kiiiiiiiiiiiiii:))
Diyeceksiniz ki bu da pasta mı :))
Bunun ölçüye ne ihtiyacı var :))
Evet haklısnız ama olsun belki yeni evlenmiş bir arkadaş vardır hemen yapıverir belli mi olur:)))))
Hem aslında ben tarif vermeyi sevmiyorum uzun iş geliyor :))) 
Ama postu yazarken bugün iki tane pasta yaptım resimleri de altta buyrun bakın diyememya:))
Mecbur tarifleri de paylaşmak şart oluyor:))

Malzemeler
350 gr ( 2 paket  ) ülker petibör sade
1 adet DR OTKER çikolata sosu
2 bardak süt
100 gr tereyağı
Hindistan cevizi

Ben bu pastayı daha acımsı sevdiğim için şeker katmıyorum .
Çünkü zaten bisküvide şeker var iyice tatlı olmasını istemiyorum ..
Önce süt ve çikolata sosunu kısık ateşte pişirip sonra tereyağını ekliyoruz ..
Biraz ılımaya bırakıyoruz ,soğumayacak ama soğursa çok katı olur bisküvi ile bütünleşmez.
Bu sos biraz cıvık olacak çünkü bisküvi ile katılaşıyor zaten..
Bisküvileri güzelce kırıyoruz üzerine sosu döküp elimizle iyice yoğuruyoruz..
Streç filmin üzerine dikdörtgen şekli verip streç filmle iyice kaplıyoruz .
Üzerine hindistan cevizi döküp buzlukta yarım saat donduruyoruz ,işte pastamız hazııııııııııııııırrrr....
Gelelim diğer tatlıya ..
Bu tatlıyı ben uydurdum valla:)
Benzerleri var ama ben kendimce bişey yapmaya çalıştım:)))
Tatlımızın adı kedi dili bisküvili delikız pastası:)))
Malzemeler
1 paket kedi dili bisküvi
1 adet Dr OTKER Kaymak tadında krem şanti
1 paker Dr OTKER çikolatalı puding
Hindistan cevizi
Efenim şimdi bu da şöyle oluyor
Kedi dili bisküvileri sütle ıslatıp tatlıyı yapacağımız kaba yerleştiriyoruz güzelce.
Ben borcam kullanıyorum genelde..
Alta bir sıra kedi dili yerleştiriyoruz ..
Üzerine kaymak tadında krem şantimizi süt ile hazırlayıp döküyoruz..
Üzerine bir sıra daha kedi dilimizi sütle ıslatıp yerleştiriyoruz..
En üste de çikolatalı pudingimizi yapıp güzelce üzerini döşüyoruz.
Üzerine de hindistan cevizi tabi ki ..
İşte pastamız hazırrrr:)))


 Ben pastayı hazırlarken biricik eşim de dışarı meyve almaya gitmişti .
Gelirken de eli boş gelmemiş bana çiçek almış.
Böyle ani süprizlerini çok ama çok seviyorum .
Kapıda bi elinde meyve poşetleri bi elinde çiçekle görmek daha da başka bir hoşuma gitti .
Genelde gül alırdı ama bu sefer rengarenk almış ve ben böyle daha çok seviyorum aslında ...
İçim açıldı görünce..
Ev zaten kurttuğum çiçeklerimle dolu.
Kurumuş çiçeği çok seviyorum ,dökülüyor filan ama bambaşka bir asaleti var kurumuş çiçeklerin ..
Ben sonbahar insanıyımya ondan da olabilir:))
Kurumuş çiçek ,yaprak hastasıyım :))
Biriciğim iyi ki varsın ,iyi ki benimsin....
Postu bitirmek de kötü be yaaaa..
Hüzünlendim birden:))
Sayfalar dolusu yazasım geliyor bazen buraya ama herşeyin bir sonu var elbet:))
Kalın sağlıcakla....

11 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

canım merhaba yine ben geldim ve ilk yorum yine benim :))
tatlıları görünce çok hoşuma gitti...
afferin kııııız marifetlerini göstermişsin...
ellerine emeklerine sağlık...
ben çayımı alıp sana gelmek istedim karşılıklı senin pastalardan yemek için :)))
mozaik pastayı çok severim bende yapmak istiyorum...
güzel tutturmuşsunn canım...
diğer pastanda gel beni yeee diyor...
valla ondan da istiyorum o da harika gözüküyor...
kıııız bu akşam misafirin mi var...
yoksa pastaları yiyip bitirdiniz mi??
banane bende istiyorum...
banada ayır...
canım kocaman sevgilerimi yolluyorum sana........

delikızın sandığı dedi ki...

hoşgeldin şirinm sefalar getirdin ..
sen daha tatlısın :)))))))))
yok ben biri bitti birini yaptı peşine ,misafir yok yani:)))
evde tatlı olmasını seviyorum ben ..
teşekür ederim ,anacığım sağolsun ona çekmişim:))
valla mozaik çoktan bitti de post yazamamıştım dğeri de birazdan bitecek:))
ama senin paynıayırdım gel hemen kapıyı açıyorum:))

benim uydurmasyonlar seninkiler kadar güzel olmaz ama idare et artık:))
benden de kocaman sevgiler süslü arkadaşıma :))

Gurme Şirine dedi ki...

hoşbuldum canım benim :))
sağol şekerim :))
demek birini hemen bitirdiniz inanmıyorum sizi tatlikolikler :))
evet ya evde tatlı olması hemen çayın yanına güzel olur...
yoldayım burdan ankara 5 saat sürüyor...
bak geliyorum hee sonra dürbünden bakıp yok seni tanımıyorum tanımadıklarıma kapı açmam dersen bozuşuruz he :))
canım yaaa ne demek senin pastaalar da harika karadenizlilğin verdiği bir yetenek :))
senin yaptıkların her zaman güzel olur...
arada yapınca böyle mutlaka paylaş canım...
canım ya sende süslüüsn :))
valla 2 kokoş bulmuşuz birbiirmizi :))
haydi ben gider yine çenem düştü :))
hayırlı geceler canım...

Gurme Şirine dedi ki...

canım merhaba yine ben geldim :))
sülük gibi yapıştım resmen :)))
:)))))))
canım yaaa ben seni yine mimledim...
bana uğrarsan sevinirim....
kocaman sevgiler...

delikızın sandığı dedi ki...

hg şirinem ..oslun yeterki ssülük senin gibi olsun canıma minnet:)))
hep gel sen yapış bi de :)))
tamam bakıyorum hemen mimine ...

Gurme Şirine dedi ki...

sağol şekerim :))
bakalım sen neler yazacaksın mimine :))

delikızın sandığı dedi ki...

mim başıma ,mim başıma :)))

♥ Nilays World ♥ dedi ki...

ayy tatli manyagi olarak hertatliyi yerim harika görunuyor ellerine saglik seni izlemeye aldim banada beklerim.

delikızın sandığı dedi ki...

TEŞEKKür ederim .hoşgeldin bloğuma ...
ben de sana gelirim merak etme aç kapıyı :))

mutfaktaki rüya - Arzu- dedi ki...

ellerinize sağlık,pastalara bayılırım.blog dünyasına hoş geldiniz.sevgiler...

delikızın sandığı dedi ki...

teşekkür ederim ..sen de bloğuma hoşgeldin sevgiler..